Moje vizitka
.
Vizitka je další z řady možností, jak dát o sobě světu vědět. Kromě příležitosti jasně deklarovat naše profesní zaměření nebo nabídku služeb umožňuje také ukázat ostatním vlastní styl, osobní jazyk nebo obrázky. Kromě toho je vizitka vhodným předmětem, který můžete věnovat při osobním kontaktu s dalšími lidmi, aby si vás zapamatovali. Její hlavní předností je snadná skladovatelnost, originalita provedení a rychlá orientace v obsahu.
.
Cílem tohoto cvičení je připravit si v několika krocích vlastní navštívenku, kterou budete moci postupně rozdávat dalším lidem, s nimiž se potkáte. Celé cvičení má 5 položek.
.
1) Obsah – základní kontaktní údaje
Prvním krokem je souhrn vašich základních kontaktních údajů, což jsou jméno, příjmení, titul, telefonní číslo (mobilního telefonu) s mezinárodní předvolbou a váš e-mail (výhodný pro zasílání veškerých písemných informací od potenciálních zaměstnavatelů).
.
2) Obsah – doplňkové kontaktní údaje
Přestože bývá formát vizitky poměrně malý, je potřeba se rozhodnout, které další kontaktní údaje chcete o sobě zveřejňovat. Mohou jimi být: korespondenční adresa (případně adresa vaší provozovny, kanceláře, místa, kde se zdržujete apod. – pokud uvádíte soukromou adresu, je dobré ji označit jako „privát“), adresa vašich webových stránek, internetové komunikace (Skype, icq, Facebook apod.), číslo pevné telefonní linky či faxu, upřesnění kontaktního místa (poschodí, číslo kanceláře apod.).
.
3) Obsah – moje nabídka
Nejdůležitějším krokem je rozhodnutí o tom, co chcete na vizitce o sobě uvádět vzhledem k potenciálním pracovním příležitostem. Nejjednodušší je uvést svou vlastní profesi (řidič, počítačový odborník, technik apod.), tím dáváte světu najevo, že jste k dispozici pro práci v tomto zaměření. Další variantou je uvést něco osobního (motto, citát, ocenění), případně bližší specifikaci vaší odbornosti (např. klinický psycholog, učitel s aprobací historie-dějiny kultury apod.). Jinou variantou je stručně popsat, co potenciálním zájemcům můžete nabídnout za službu (např. simultánní tlumočení IT/EN, překlady odborných textů, jazykové korektury) nebo jaké prostředky máte k dispozici (pronájem skladovacích prostor, výškové plošiny, mikrobus apod.). Cílem je ukázat, čím můžete být ostatním užiteční.
.
4) Forma – grafické rozvržení
Ve čtvrtém kroku si připravíte grafický náčrtek vizitky. Rozhodněte se, zda chcete vizitku obohatit o nějaké logo, obrázek, vlastní foto, zda chcete vizitku černobílou či barevnou, jaké chcete rozvržení údajů na vizitce (stranově odlišené, vycentrované, horní a dolní část apod.), velikost a typ písma. Důležitý je také jazyk vizitky (jednostranná, národní verze nebo oboustranná s textem v anglické či jiné verzi). Cílem je poskládat všechny zvolené údaje do srozumitelného tvaru, z něhož vzejde finální grafický návrh. Užitečné je inspirovat se prohlídkou vizitek druhých lidí.
.
5) Forma – příprava k tisku
V posledním kroku je třeba buď využít webové stránky firem, které vizitky tisknou (a na stránkách nabízejí možnost si finální grafický návrh vytvořit) nebo kontaktovat grafika (zpravidla v rámci tiskárny), který vám finální návrh pro tisk (dle vašeho grafického náčrtku) vytvoří. Je třeba se také rozhodnout o kvalitě a barvě papíru (různé typy povrchů a tloušťky papíru) a vybrat příslušnou tiskárnu s odpovídající cenově dostupnou službou, která zpravidla závisí na počtu tisknutých kusů. Tím celá vaše příprava vrcholí.
.
1) Moje kontaktní údaje na vizitce – základní | Jméno, příjmení, titul: Telefonní číslo: E-mail: |
2) Moje kontaktní údaje na vizitce – doplňkové | Korespondenční adresa: Privát: Webové stránky: Internetová adresa (skype, icq, facebook): Datová schránka: Pevná telefonní linka/fax: |
3) Moje obsahová nabídka na vizitce | Profese /specifikace: Motto, citát…: Nabídka služeb, pronájmů, prostředků: |
4) Moje grafika na vizitce | Logo? Obrázek? Barvy? Písmo? Rozvržení? Jazyk? Oboustrannost? |
5) Příprava k tisku | Finální návrh? Barva, struktura a kvalita papíru? Výběr tiskárny? Počet kusů? Cena? |
Do přiložené šablony si můžete připravit text vizitky i její formu. Vizitku si připravte nejdříve v jednom okénku a teprve, když si budete jisti, že je v ní vše správně, překopírujte si ji i do ostatních polí. Pak budete mít 8 vizitek připravených k tisku. Můžete si je vytisknout na čtvrtku nebo obyčejný kancelářský papír v černobílé nebo barevné verzi a pečlivě nastříhat.
(19) Ke stažení: Šablona pro vytvoření vizitek v MS Word … ZDE.