Skip to content

Profesní orientace

Váš pomocník pro volbu a změnu povolání

  • Úvodní stránka
  • Rozcestník
  • 1. SEKCE
    • 1.1) Čemu se věnovat
    • 1.2) Znalosti a dovednosti
    • 1.3) Průběh kariéry
    • 1.4) Z+d ze vzdělávání
    • 1.5) Z+d z volnočasu
    • 1.6) Přenositelné z+d
    • 1.7) Kariérové hodnoty
    • 1.8) Moje zájmy
    • 1.9) Moje osobnost
    • 1.10) Souhrn cvičení 1-7
    • 1.11) Vhodné profese
    • 1.12) Informace o povoláních
  • 2. SEKCE
    • 2.1) Zvýšení zaměstnatelnosti
    • 2.2) Vzdělávání se
    • 2.3) Zkušenosti s učením se
    • 2.4) Postavení na trhu práce
    • 2.5) Způsob učení se
    • 2.6) Plán vzdělávání
  • 3. SEKCE
    • 3.1) Hledání zaměstnání
    • 3.2) Úřad práce a agentury
    • 3.3) Životopis
    • 3.4) Motivační dopis
    • 3.5) Sociální síť
    • 3.6) Vizitka
    • 3.7) Inzeráty
    • 3.8) Používání telefonu
    • 3.9) Přijímací řízení
    • 3.10) Plán hledání zaměstnání
  • Úvodní stránka
  • Rozcestník
  • 1. SEKCE
    • 1.1) Čemu se věnovat
    • 1.2) Znalosti a dovednosti
    • 1.3) Průběh kariéry
    • 1.4) Z+d ze vzdělávání
    • 1.5) Z+d z volnočasu
    • 1.6) Přenositelné z+d
    • 1.7) Kariérové hodnoty
    • 1.8) Moje zájmy
    • 1.9) Moje osobnost
    • 1.10) Souhrn cvičení 1-7
    • 1.11) Vhodné profese
    • 1.12) Informace o povoláních
  • 2. SEKCE
    • 2.1) Zvýšení zaměstnatelnosti
    • 2.2) Vzdělávání se
    • 2.3) Zkušenosti s učením se
    • 2.4) Postavení na trhu práce
    • 2.5) Způsob učení se
    • 2.6) Plán vzdělávání
  • 3. SEKCE
    • 3.1) Hledání zaměstnání
    • 3.2) Úřad práce a agentury
    • 3.3) Životopis
    • 3.4) Motivační dopis
    • 3.5) Sociální síť
    • 3.6) Vizitka
    • 3.7) Inzeráty
    • 3.8) Používání telefonu
    • 3.9) Přijímací řízení
    • 3.10) Plán hledání zaměstnání

3.8) Používání telefonu

  • Home 3. SEKCE
  • 3.8) Používání telefonu

Použití telefonu pro kontakt se zaměstnavatelem

.

Použití telefonu pro kontakt s potenciálním zaměstnavatelem je sice rychlé, ale nemusí být vždy úspěšné. Problémy jsou jak na straně postoje zaměstnavatele při nečekaném kontaktu, ale problém můžete mít i vy, protože nemáte možnost pozorovat a ovlivňovat průběh hovoru neverbální cestou.

.

Telefon je nástrojem komunikace, při jehož užívání se vyplatí zachovávat určitá pravidla:

  • Přenáší všechny zvuky, proto se snažte telefonovat z klidného místa.
  • Uklidněte se, soustřeďte se na téma, o kterém chcete hovořit, několikrát se hluboce nedechněte.
  • Mluvte pomaleji, než máte ve zvyku – bude vám lépe rozumět a váš projev bude působit seriozněji.
  • Nemluvte monotónně, nepůsobí to přirozeně.
  • Usmívejte se. Úsměv se odráží v hlase a je slyšet i v telefonu. Vzbudíte dojem sympatické, příjemné osoby a zaujmete posluchače.

.

Před tím, než vytočíte číslo, si k telefonu vezměte daný inzerát, váš životopis a kalendář pro případ, že vám bude nabídnuto osobní setkání. Předem si také udělejte scénář rozhovoru – v duchu nebo na papír, slovo od slova, nebo si poznamenejte nejdůležitější body k tomu, o čem chcete hovořit. Pokud si scénář napíšete slovo od slova, nečtěte jej. Nepůsobilo by to dobře. Průběžně si poznamenávejte, co je vám sděleno. Napište si také jméno osoby, se kterou mluvíte, a v průběhu rozhovoru jej používejte. Vaším cílem je sjednání schůzky a je podstatné, co dokážete během rozhovoru nabídnout, zda vzbudíte zájem.

.

Kdo chce uspět, připraví si scénář telefonického rozhovoru.

.

Scénář telefonického rozhovoru s potenciálním zaměstnavatelem

Fáze rozhovoruPříklady formulací  
PozdravDobrý den
Představení se celým jménem Jsem ….  
Ujištění se, že nevoláte nevhod Nevyrušuji, nevolám nevhod? 
Sdělení důvodu telefonátu Chtěl bych se zeptat na volné místo, které jste inzerovali v novinách … dne …
Krátké shrnutí vašeho názoru, do jaké míry splňujete předpoklady na obsazení dané pracovní pozice V inzerátu uvádíte, že … já takovou kvalifikaci mám a kromě toho …
Položení otázek, které vás na dané nabídce volného místa zajímají Jedná se o studenou nebo teplou kuchyni? Jaké konkrétní dovednosti od uchazeče o toto místo očekáváte?
Poděkování za odpovědi a rozloučení se

.

(21) Ke stažení: Šablona pro vytvoření scénáře telefonického rozhovoru v MS Word … ZDE.

→
1. SEKCE
  • 1.1) Čemu se věnovat
  • 1.2) Znalosti a dovednosti
  • 1.3) Průběh kariéry
  • 1.4) Z+d ze vzdělávání
  • 1.5) Z+d z volnočasu
  • 1.6) Přenositelné z+d
  • 1.7) Kariérové hodnoty
  • 1.8) Moje zájmy
  • 1.9) Moje osobnost
  • 1.10) Souhrn cvičení 1-7
  • 1.11) Vhodné profese
  • 1.12) Informace o povoláních
2. SEKCE
  • 2.1) Zvýšení zaměstnatelnosti
  • 2.2) Vzdělávání se
  • 2.3) Zkušenosti s učením se
  • 2.4) Postavení na trhu práce
  • 2.5) Způsob učení se
  • 2.6) Plán vzdělávání
3. SEKCE
  • 3.1) Hledání zaměstnání
  • 3.2) Úřad práce a agentury
  • 3.3) Životopis
  • 3.4) Motivační dopis
  • 3.5) Sociální síť
  • 3.6) Vizitka
  • 3.7) Inzeráty
  • 3.8) Používání telefonu
  • 3.9) Přijímací řízení
  • 3.10) Plán hledání zaměstnání
Původní projekt WBS
  • Původní projekt WBS

Copyright © Z. Freibergová. Středisko podpory poradenských služeb Národního vzdělávacího fondu, o.p.s., 2019